Obecní úřad
- Hlavní stránka
- Obecní úřad
Krizové řízení
Krizový plán
V souladu s ustanovením Zákona č. 240/2000 Sb., ze dne 28. června 2000 o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), jsou podle § 21 orgány obce povinny:
Starosta obce zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, ostatní orgány obce se na této připravenosti podílejí. Starosta obce dále
- Za účelem přípravy na krizové situace a jejich řešení může zřídit Tým pro řešení mimořádných událostí obce jako svůj pracovní orgán,
- zajišťuje za krizové situace provedení stanovení krizových opatření v podmínkách katastru obce. Právnické osoby a podnikající fyzické osoby jsou povinny stanovená krizová opatření splnit
- plní úkoly stanovené starostou obce z rozšířenou působností a orgány krizového řízení při přípravě na krizové situace a při jejich řešení a úkoly a opatření uvedené v krizovém plánu ORP (Mnichovo Hradiště)
- odpovídá za využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek krizového řízení určených Ministerstvem vnitra.
V době krizového stavu starosta obce
- zabezpečuje varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení, pokud tak již neučinil HZS kraje,
- nařizuje a organizuje evakuaci osob z ohroženého území obce,
- organizuje činnost obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva
- zajišťuje organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace.
Pokud starosta obce neplní v době krizového stavu úkoly stanovené Zákonem 240/2000 Sb. Může hejtman kraje převést jejich výkon na předem stanovenou dobu na zmocněnce, kterého za tím účelem jmenuje. O této skutečnosti hejtman neprodleně informuje obec a ministra vnitra, který může rozhodnutí hejtmana zrušit. Podle § 21 a) Obecní úřad dále za účelem zajištění připravenosti obce na řešení krizových situací
- organizuje přípravu obce na krizové situace,
- poskytuje ORP podklady a informace potřebné ke zpracování krizového plánu ORP,
- vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob (§39 d), pro kterou shromažďuje údaje, a předává údaje v ní ORP v jehož správním obvodu se nachází.
- vede evidenci údajů o přechodných změnách pobytu osob za stavu nebezpečí (§39 e), a předává ORP,
- se podílí na zajištění veřejného pořádku ve spolupráci s Policií ČR
- plní úkoly stanovené krizovým plánem ORP při přípravě na krizové situace a jejich řešení.
Obecní úřad seznamuje právnické a fyzické osob způsobem v místě obvyklým s charakterem možného ohrožení, s připravenými opatřeními a se způsobem jejich provedení. V souladu s ustanovením § 22 při vyhlášení nouzového stavu nebo stavu nebezpečí starosta obce zajišťuje provedení krizových opatření v podmínkách obce. Je – li k tomuto účelu nutné vydat nařízení obce, nabývá nařízení obce účinnosti okamžikem jeho vyvěšení na úřední desce obecního úřadu Nařízení obce se zveřejní též dalšími způsoby v místě obvyklým, zejména prostřednictvím hromadných informačních prostředků a místního rozhlasu. Stejný postup se použije při vyhlašování změn obsahu již vydaného nařízení. Náklady vynaložené na provedení krizových opatření stanovených obcí uhrazuje obec z obecního rozpočtu.
Důležitá telefonní čísla: 150 Hasiči – požár, výbuch, živelní pohroma, únik nebezpečných látek, technické havárie, vyprošťování osob, atd.
155 Zdravotnická záchranná služba – náhlé ohrožení života nebo zdraví osob.
158 Policie ČR – krádež, násilí, nález mrtvé osoby, závažná dopravní nehoda, nález podezřelého předmětu (nevybuchlá munice…), atd.
112 Jednotné evropské číslo tísňového volání – vždy při závažnějších mimořádných událostech, potřebujete-li pomoc více složek. Tato linka je zvláštní i tím, že obsluhující operátoři hovoří i běžnými světovými jazyky. Provozuje ji Hasičský záchranný sbor ČR.
775 953 409 – starosta obce Vojtěch Biskup
602 438 018 – místostarostka obce Věra Razáková
Při krizové situaci je obecní úřad schopen zajistit ubytování v prostoru bývalé školy a to v kapacuiě 39 lůžek + přístavby cca 20 lůžek. A nebo poskytnout prostor obecního sálu jako přístřeší bez lůžek. Obecní úřad je schopen zajistit nákup potravin a potřebných prostředků služebním vozem v Mnichově Hradišti. Obecní úřad má také k dispozici traktor s čelním nakladačem, motorovou pilu a ruční nářadí k odstraňování překážek, následků havárií a pod.
Zobrazit